Ovo je samo jedan primer onoga što smo već pomenuli, ali ujedno često i najveća prepreka za bilo kakav uspeh. Naime, mi potpuno nesvesno sebe „programiramo“ za neuspehe, upražnjavajući misli koje su negativne i destruktivne. U svakoj vrsti komunikacije, bilo da su u pitanju posao ili druženje, potrebno je da smo opušteni, motivisani, puni energije. Međutim, svaki eventualni neuspeh koji nam se dogodi uzrokuje da se u nama javljaju negativne misli, kao što su:

  • „Niko ne želi samnom da razgovara.“
  • „Niko samnom neće da se druži.“
  • „Ja nikada neću pronaći osobu kakva mi odgovara.“
  • „Samo gubim vreme.“
  • „Ne mogu nikom da prodam ovaj proizvod.“
  • „Telefenski pozivi potencijalnim kupcima su gubljenje vremena.“
  • „Zašto sam uopšte ovo počinjao.“
  • „Nisam ja za ovaj posao.“
  • „Nikada neću postići veliki rezultat.“

I šta se onda dešava? Ovakve misli se nakon nekog vremena ugrađuju u našu podsvest i postaju naš generalni stav, a to uzrokuje dva veoma negativna efekta. Prvi je taj da se u sličnim situacijama ponašamo tako da će nas naši potezi voditi ka neuspehu, jer, ne zaboravite, više ne mora naša svest da razmišlja o tome, to će za nas obaviti podsvest. Jer neuspeh je sada ono što očekujemo, to je ono u šta verujemo i čemu se nadamo.

Drugi negativan efekat je taj da će i drugi oko nas očekivati naš neuspeh, jer govor našeg tela će to pokazivati i prizivati, elektromagneti talasi našeg uma će odašiljati takve informacije. I onda će nam drugi, opet podsvesno, „pomoći“ da postignemo ono što priželjkujemo – neuspeh.

Analizom svog rezmišljanja lako ćemo utvrditi koje su to negativne misli koje upražnjavamo. Napišite ih na papir i to baš svaku misao koja vam deluje i malo „sumnjivo“. A onda ih prepravite tako da zvuče pozitivno, napredno i progresivno. Preradite ih i napišite onako kako biste ustvari želeli da se ponašate i onda ih sebi ponavljajte, kao tvrdnju, kao činjenicu, sve dok se one ne ugrade u vašu podsvest i počnu da „privlače“ pozitivne i željene događaje. Na primer:

  • „Sve žele da samnom razgovaraju.“
  • „Svi hoće da se druže samnom.“
  • „Pronaći ću osobu kakva mi odgovara.“
  • „Sve činim s lakoćom i brzo.“
  • „Lako prodajem ovaj proizvod.“
  • „Telefenski pozivi mi donose nove kupce.“
  • „Drago mi je što sam ovo započeo.“
  • „Idealna sam osoba za ovaj posao.“
  • „Postići ću veliki rezultat.“

I još jednom napomena. Ovakve tvrdnje, ukoliko su uopštene, koristite samo da biste uklonili određena negativna razmišljanja, da biste u sebe ugradili generalno pozitivan stav. Ali ono što je prava snaga jesu ideje i misli koje su konkretne, koje se odnose na konkretnu stvar, događaj, vremenski period i tako dalje. Ako prodajete cipele, nemojte razmišljati kako „možete da prodate bilo šta bilo kome“ nego da „kupci rado od vas kupuju cipele“. To je konkretna misao.

Prvi deo   Drugi deo   Četvrti deo   Epilog

