Ovo nije nikakva posebna tajna, svi vrhunski politicari, verski lideri, trgovci, prodavci i druge osobe koje komuniciraju sa ljudima, znaju da je ponavljanje osnovna i najsnažnija metoda da se sagovornik ili slušalac ubedi u nešto. Ubedi toliko, da to postane njegov stav, njegova „sopstvena“ misao i ideja. Zašto je to tako, do sada bi moralo da vam bude jasno. Kada nešto ponovimo dovoljno puta, kada POMISLIMO na to dovoljno snažno i emotivno, to se toliko puta utisne u našu podsvest, da se praktično „ugradi“ u naše telo, tačnije u naš „karakter“. To postaje naš svakodnevni stav i mi o tome više ne moramo da mislimo, bar na svesnom nivo, jer će to od tog momanta obavljati naša podsvest. Postaće automatsko.

Pogledajte samo reklame. Šta mislite zbog čega neko reklamira svoje proizvod emitujući reklamu na hiljade puta? Samo zbog toga. Ako dovoljno puta obratite pažnju na reklamu, udubite se u proizvod ili poruku koju ona nosi, to će se onda urezati duboko u vašu podsvest.

Sve što želimo da postignemo, postići ćemo veoma lako od onog momenta kada u potpunosti budemo u to verovali, kada celo naše biće bude disalo u ritmu te ideje. Kako ćemo postići takav stepen samopouzdanja ili vere u nešto? Tako što ćem nam to postati automatizam, što će naša podsvest to prihvatiti kao činjenicu. A kako do toga dolazimo? Ugradnjom dovoljnog broja sugestija (impresija, činjenica, istina) u našu podsvest, konstantnim ponavljanjem. „Svakoga dana, u svakom pogledu, sve više napredujem.“ Sećate se tog slogana? Mnoge knjige govore o značaju ponavljanja, ali većina polaznika takvih učenja ne postiže značajne ili čak bilo kakve rezultate. Zašto? Iz više razloga. Pre svega zato što im niko ne objašnjava zbog čega je ponavljanje efikasno, kako to u stvari deluje. A drugi razlog je taj što su fraze koje ljudi sebi ponavljaju neodređene i opšte. Svakoga dana u svakom pogledu napredujem? To je preopširno, preopšte, a na kraju i totalno neodređeno.

Imate problem, zato što mislite da vam je teško da se promenite? Neka vaša misao bude: „Ja se lako menjam.“ ili „Meni je lako da se promenim.“. Pazite, ništa u negacijama! Izbegavajte tvrdnje tipa: „Meni nije teško da se promenim.“ jer ćete verovatno postići baš obrnuto!

Konkretizujte svoje misli:

  • „Ja sam vrhunski zavodnik.“
  • „Meni kupci ne mogu odoleti.“
  • „Ja sam zanimljiv govornik i svi žele da me čuju.“
  • „Ja ovaj prouzvod mogu da prodam bilo kome.“
  • „Ja sam osoba koja lako odvede ženu u krevet.“

Nemojte se brinuti da ovom metodom nećete postići uspeh kod onih želja koje su u potpunoj suprotnosti sa onim šta ste i gde ste trenutno. Niko se nije rodio takav kakav je, odnosno, svi smo se rodili potpuno isti, sa potpuno istim sivim ćelijama. Razlikujemo se samo u onome što smo prihvatili da ugradimo u svoj um i što je uticalo na to da izgradimo baš onakav karakter kakav imamo. Tako da ne postoje nemoguće misije. Sve se može promeniti i možemo sebe izgraditi kakve god hoćemo.

Kada počnete da primenjujete ovu tehniku, primetićete da vam ideja, odnosno misao koju ponavljate prvi put zvuči smešno, neuverljivo, pomalo „šašavo“. Bez obzira koliko veliku ili malu promenu priželjkivali. Ali pogledajte, recimo, kako mase reaguju na neke ideje političara. U početku nas ideja koju čujemo može čak i šokorati, ali već nakon nekoliko ponavljanja, ona više neće delovati kao nešto nepoznato, neće nam biti čudna ili smešna, to će biti nešto što smo već čuli, „stara vest“, nešto na šta smo se već navikli. A nakon 50-100 puta, ona počinje da postaje deo našeg podsvesnog uma i zapravo polako postaje NAŠA ideja. Isto je i kod samohipnoze. Misao koju ponavljate vam u početku može delovati neozbiljno, ali vrlo brzo ćete se na nju navići. A posle nekog vremena, ona će postati sastavni deo vašeg bića. I ne samo to, već ćete vrlo verovatno i zaboraviti vreme kada u tu ideju uopšte niste verovali.

Prema tome, kada već sedite uz TV i dozvoljavate raznim kompanijama da usađuju u vas ideje o sopstvenim proizvodima, učinite i vi za sebe to isto. „Prodajte“ sebi snažne misli i snažne ideje i dozvolite im da se ugrade u vaš um. Ponavljajte to sve dok ne postanu deo vas, sve dok u njih ne počnete iskreno da verujete.

Prvi deo   Treći deo   Četvrti deo   Epilog